Friday, December 5, 2008

Al-Qalam Versi Aidiladha


Sekian lama menanti, akhirnya dengan kerjasama beberapa pihak, BAKTI berjaya menerbitkan Al-Qalam, Islamic Newsletter Malaysia Hall Sydney. Bertemakan Sambutan Hari Raya Qurban, sudah tentu isu yang diutarakan kali ini lebih merujuk kepada erti pengorbanan. Khususnya buat kita sebagai seorang musafir diperantauan. Pengorbanan yang dilakukan, meninggalkan keluarga, suami, isteri, mahupun sanak saudara di kampung halaman pastinya memeritkan. Namun, berkat doa dan tawakkal kepada Allah, jadikanlah pengorbanan ini sebagai sesuatu yang berharga...kutiplah butiran mutiara yang terdampar. Semoga pengorbanan ini tidak menjadi sia-sia.

Al-Qalam keluaran Hari Raya Aidiladha kini boleh didapati dengan memuat turun pdf file pada applikasi BOX NET yang terletak disebelah kiri web ini. Semoga bermanfaat membacanya.

Terima kasih kepada individu-individu yang telah banyak membantu BAKTI dalam menerbitkan Al-Qalam. Hanya Allah yang mampu membalasnya.

Wallahua'lam

No comments:

Hubungi BAKTI

Sebarang komen yang membina, cadangan, kemusykilan tentang isu-isu semasa dan kerohanian, mahupun pertanyaan berkenaan kehidupan di Dewan Malaysia Sydney, Sydney dan Australia, salurkan melalui e-mail kami di baktisydney@yahoo.com.au InsyaAllah, kami akan berusaha untuk menjawab sebarang persoalan anda.