Thursday, December 4, 2008

Sambutan Hari Raya Aidiladha 1429H





Bersempena dengan sambutan Hari Raya Aidiladha yang dijadualkan tidak lama lagi, BAKTI dibawah naungan Kelab Dewan Malaysia Sydney akan mengadakan sambutan Hari Raya Aidiadha bertempat di Dewan Malaysia Sydney. Butiran-butiran program adalah seperti berikut:

HARI : ISNIN
TARIKH : 8 DISEMBER 2008
TEMPAT : DEWAN MALAYSIA SYDNEY (2A, ALISON ROAD, RANDWICK)
WAKTU : 7.00 PAGI

InsyaAllah, takbir raya akan bergema seawal jam 7.00 pagi manakala solat sunat Hari Raya dijadualkan bermula pada jam 7.30 pagi di bawah kendalian Ustaz Zuhir.

Sarapan pagi bersempena sambutan Hari Raya Aidiladha turut disediakan sejurus selepas selesai solat sunat Hari Raya Aidiladha.

Ayuh kita memeriahkan sambutan berkenaan sambil mengambil ibrah(pengajaran) daripada sejarah peristiwa pengorbanan nabi ismail dan nabi ibrahim alaihissalam yang menjadi titik permulaan kepada sambutan ini. Sesunggunya pengorbanan itu sangat besar nilainya, apatah lagi seandainya kita mengorbankan sesuatu yang kita sukai demi mendapatkan rahmat daripada Allah Taa'la.

Jangan lupa, sampaikan hebahan ini kepada rakan-rakan anda yang lain juga..=)

Sekian, terima kasih

Muhammad Afiq bin Kamaruddin
Biro Kerohanian dan Pembangunan Insaniah Dewan Malaysia Sydney (BAKTI)

Wallahua'lam.

No comments:

Hubungi BAKTI

Sebarang komen yang membina, cadangan, kemusykilan tentang isu-isu semasa dan kerohanian, mahupun pertanyaan berkenaan kehidupan di Dewan Malaysia Sydney, Sydney dan Australia, salurkan melalui e-mail kami di baktisydney@yahoo.com.au InsyaAllah, kami akan berusaha untuk menjawab sebarang persoalan anda.